خط تولید چرم مصنوعی با روکش pvc

خط تولید چرم مصنوعی با روکش pvc

خط تولید چرم مصنوعی با روکش pvc

یکی از بهترین و برترین اختراعاتی که بشر در طول زندگی خود داشته است، اختراع چرم می‌باشد، زیرا به وسیله چرم‌ها محصولات مختلف و متفاوتی را مورد استفاده قرار می‌دهند. چرم‌ ها به وسیله پوست حیوانات به صفحات مورد کاربردی در می‌آیند. همه این موارد یا تولید چرم مصنوعی با روکش‌ های pvc در خط تولید پانل پی وی سی اتفاق می افتد. چرم‌ های مصنوعی را همه با چرم طبیعی یکی می‌دانند، در حالی که چنین نیست و این دو با هم تفاوت اساسی دارند. در این محتوا در مورد خط تولید چرم مصنوعی با روکش pvc اطلاعات مفیدی را به شما ارائه خواهیم داد.

منظور از چرم مصنوعی با روکش پی وی سی چیست ؟

هرگاه سخن از چرم مصنوعی با روکش‌ های pvc به میان می‌آید، همه جنس‌ های پلاستیکی را در ذهن تداعی می‌کنند، اما چنین تصوری اشتباه است. این چرم از ترکیب لایه‌ های روکش skin و یک لایه اسفنجی که دارای جنس pvc می‌باشد و بر روی پارچه تشکیل می‌شود. از نظر شکل و ظاهر همانند همان چرم‌ های طبیعی هستند، اما از نظر خصوصیات و ویژگی‌ ها با چرم‌ های طبیعی متفاوت می‌باشند. حتی اپراتور های خط تولید پروفیل‌ upvc چرم‌ های مصنوعی با روکش‌ های pvc را خیلی ارزان‌تر و مناسب‌تر می‌دانند. اصولا این چرم در بسیاری از صنعت‌ها یا صنایع به عنوان یک روکش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی های چرم مصنوعی

چرم‌ های مصنوعی همانطور که پیشتر به عنوان نموده‌ایم از یکسری الیاف مصنوعی ساخته می‌ شوند که حیوانات در ساخت و تولید آنها هیچگونه دخالتی ندارد. علاوه بر این مورد چرم‌ های مصنوعی دارای یک سری ویژگی‌ های برتر می‌باشند که این ویژگی‌ ها حتی در خطوط تولید پانل‌ های pvc مورد توجه و اهمیت قرار می‌گیرند. در ادامه به صورت مختصر به آنها اشاره می‌کنیم.

  • ضد باکتری و ضد لک بودن چرم های مصنوعی پی وی سی
  • تولید محصولات متنوع و متعدد در صنعت چرم های مصنوعی
  • قابلیت تولید این چرم در مدت زمان بسیار کوتاه
  • مقرون به صرفه بودن چرم های مصنوعی با روکش پی وی سی
  • ضد آب بودن هم از ویژگی و خصوصیات مهم و بارز این چرم به حساب می‌آید.

خط تولید چرم مصنوعی با روکش pvc

مواد به کار رفته در خطوط تولید چرم‌ های مصنوعی upvc

اصولا در هر شی یا اجسام تولیدی یکسری مواد تشکیل دهنده وجود دارد، حتی در خطوط تولید پروفیل‌ های upvc برای ساخت و تهیه پروفیل‌ها مواد اولیه فراوانی دخیل می‌باشد. در این بخش به بررسی موادی که در ساخت چرم‌های مصنوعی دخیل هستند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پلیمر ترموپلاست

همانطور که مستحضر هستید، پی وی سی‌ها خود یکی از پلیمر های ترموپلاست هستند که به صورت پودر پی وی سی در این قسمت مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرند. این پودر ها یکی از متریال‌ های بسیار ارزشمند در صنعت پتروشیمی و در دیگر صنایع هستند. البته پلیمر ترموپلاست نسبت به موادی که به آن اضافه می‌گردد، ممکن است سخت یا منعطف گردد.

تثبیت کننده‌ های حرارتی

در ساختار pvc‌ ها کلر وجود دارد، کلر ها در برابر آتش بسیار مقاوم هستند. به دلیل این ساختار و ویژگی، پی وی سی‌ ها آماده دهیدروکلریناسیون می‌باشند. این ساختار باید حتما در برابر حرارت‌ ها کمی انعطاف بپذیرند در خطوط تولید پانل‌ های پی وی سی هم پایدار کننده‌ های حرارتی خاصی استفاده می‌گردد. اگر در پی وی سی‌ های به کار رفته در چرم مصنوعی روش اصولی وجود نداشته باشد، پی وی سی سی در دمایی که قرار است به فرآیند چرم مصنوعی در آید، ممکن است تجزیه شده و HCL هایی تولید کنند که خاصیت خورندگی خواهد داشت. باید حتماً به فکر یک تثبیت کننده حرارتی بود.

روغن دی اکتیل فتالات

این روغن که با نام D0P هم شناخته می‌شود، مصرف بسیار زیادی در صنایع مختلف نظیر صنایع پلاستیک یا لاستیک دارد. علاوه بر این موارد در صنایعی نظیر چرم مصنوعی، رنگ سازی، تولید کابل و غیره مورد استفاده می‌باشد.

تولید چرم‌ های مصنوعی pvc در خطوط تولید پانل‌های پی وی سی

سوالی که ذهن اکثر مصرف کنندگان را در این زمینه به خود درگیر کرده است، علت تولید روکش‌های pvc در همان کارخانه‌ های تولید پانل‌ های pvc می‌باشد. در واقع سوال آنها علت اهمیت تولید چرم‌ها می‌باشد. در جواب باید گفت چرم‌ های مصنوعی pvc یک جایگزین اصلی برای چرم‌ های طبیعی هستند، زیرا چرم‌ های طبیعی هزینه بالایی داشته و هنگام تولید و ساخت یک فرآیند پیچیده در آن به کار می‌رود. در ساخت چرم‌ های طبیعی انرژی بسیار زیادی به کار گرفته می‌شود و قیمت آنها بالاتر خواهد بود، اما در تولید چرم‌ های مصنوعی حجم بالایی تولید شده که بسیار قیمت مناسب‌تر می‌باشد. همه این موارد یک پاسخ مطلوب برای مصرف کنندگان است.

معضلات خطوط تولید چرم مصنوعی pvc

ممکن است مشکلاتی که خطوط تولید پروفیل‌ های upvc با آن دست و پنجه نرم می‌کنند با معضلات یا خصوصیات خطوط تولید چرم مصنوعی pvc یکسان باشد. به عنوان نمونه و مواد اولیه‌ای که در تولید چرم‌ های مصنوعی به کار می‌رود، اصولاً وارداتی هستند این امر تولید کننده را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد،‌ به همین دلیل خرید مواد اولیه داخلی هم هزینه بردار بوده در نتیجه ساخت و تولید چرم های مصنوعی به صرفه نخواهد بود. از طرفی دیگر آماده سازی و خرید تجهیزاتی نظیر میکسر، کلندر چهار محور، کنترل‌ های اتوماتیک دما، آسیاب‌ها، ماشین‌ های کمکی عقب کلندر و دیگر تجهیزات خود هزینه بردار بوده، پس قبل از راه اندازی کارخانه و خط تولید حتماً باید به تمام این موارد توجه کافی کرد تا بتوان علاوه بر کاهش هزینه‌ها یک بازدهی مطلوبی داشت.

خط تولید چرم مصنوعی با روکش pvc

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *